Deklaracja dostępności

Urząd Miejski w Bobolicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.bobolice.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest: Adrian Bławat, admin@bobolice.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 94 345 84 37. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. (powód: Dokumenty pdf są skanowane bez możliwości rozpoznawania przez czytniki. Powodem jest fakt, iż są to dokumenty przesłane do urzędu w wersji tradycyjnej w celu udostępniania informacji na stronie internetowej.)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Podmiotowa strona www.bip.bobolice.pl została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.

Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronę.

 

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Adrian Bławat

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Adrian Bławat.
  • E-mail: admin@bobolice.pl
  • Telefon: 943458437

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

 

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Urząd Miejski w Bobolicach
  • Adres: ul. Ratuszowa 1, 76-020 Bobolice
  • E-mail: gmina@bobolice.pl
  • Telefon: 943458437

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Urząd Miejski w Bobolicach mieści się w 1 budynku. Do budynku prowadzi jedno wejście od ulicy Ratuszowej, do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla osób z niepełnosprawnościami. Na dole przy wejściu jest dzwonek, którym można przywołać pracownika urzędu. Wewnątrz przedsionka jest domofon umożliwiający kontakt z pracownikiem sekretariatu urzędu

Dostosowanie schodów

Schody wewnątrz budynku nie są dostosowane na potrzeby osób z niepełnosprawnościami.

Dostosowanie wind

W budynku nie ma windy, dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

W budynku nie ma punktów z dostępnością informacji głosowych

Dostępność pętli indukcyjnych

W urzędzie nie ma pętli indukcyjnych.

Dostępność tłumacza języka migowego

Osoba uprawniona do skorzystania z pomocy tłumacza winna zgłosić w sekretariacie Urzędu chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 08 sierpnia 2022 08:15
Dokument wprowadzony do BIP przez: Adrian Bławat
Ilość wyświetleń: 1602
08 sierpnia 2022 09:25 (Adrian Bławat) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
08 sierpnia 2022 09:13 (Adrian Bławat) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
08 sierpnia 2022 08:51 (Adrian Bławat) - Aktualizacja deklaracji dostępności.